Sjudit84 2008.02.27. 22:21

2008. február 27.

Kicsit elmaradtam, de tornázgattam, bár két napot kihagytam, mondom hogy lustulok...nem nagyon tetszik...:S
De ez természetes nálam, mert láttam egy kis eredményt és olyankor mindig eltunyulok:S

Meg tornáztam hétvégén otthon a már említett Les Mills BodyAttack részére és majdnem összeestem!!!!

Azért két hónap tornázgatás után nem nagyon van olyan torna, amitől kidöglök, persze elfáradok máskor is, de olyan nem volt talán a kezdetek óta, hogy majd összeessek és ne bírjak végigcsinálni egy tornát! De ennél kb. 10 perc után meg kellett állítanom a videót és járkálnom vagy 5 percet, mert tényleg úgy éreztem hogy összeesek...a többi részét a videónak csak nagyon alacsony intenzitással csináltam meg, ahhoz képest hogy pl. a Turbo Jam alacsony intenzitású verzióját kiröhögtem kezdettől fogva...annyira felbosszantott ez a Les Mills hogy megfogadtam, megszerzem a többi ilyen BodyAttack videót is és addig fogom gyűrni amíg nem fog menni...Azt hiszi majd kifog rajtam...pedig nem.... :)

De ez nem ezen a héten fog elkezdődni, mert vasárnap óta izomlázam van a combomban és a fenekemben, attól az edzéstől meg az eheti tornáktól is...nem hagyom pihenni az izmokat, de a lábat elég nehéz, hisz az a cardio-hoz és szinte mindenhez kell...csak a hasizomhoz nem, de nem lehet egész héten a hasat dolgoztatni.
Nagyon fura hogy mióta elkezdtem tornázni, nem volt olyan hét hogy ne Turbo Jam-eljek, ehéten viszont még egyet se csináltam meg...hogy mi ennek az oka? Íme:


Hogy ez mi? Hát ettől eldobod az agyad...fitness játék XBOXra és számítógépre...a neve Yourself!Fitness és egy virtuális tréner (Maya) segítségével tornázhatsz...fura, mi? De hát ilyen ez a 21-ik század. :)
Minek nekünk Béres Alexandra ha van virtuális tréner...:D





Akkor lássuk mit tud ez a kis drága:
- csinálsz magadnak egy profilt, ahogy megnyitod a "játékot", beírod a súlyod, letesztelik mennyire bírja a szíved a dolgokat (ugráltatnak, megmérik a pulzusod, meg nyugalmi állapotban is), megnézik mennyire erős az alsó és felsőtested és mennyire vagy hajlékony (különböző gyakorlatokkal), hogy Maya "tudja", mit kell majd felturbózni, mi lesz az a testrész, amire nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni - persze ezt te is megmondhatod, ő csak az eredmény alapján fog tenni egy ajánlatot, de persze minden testrészt megmozgat majd, csak extra gyakorlatok lesznek arra a részre
- van minden gyakorlat, ami csak kell, cardio, alsó és felső test, súlyvesztés, jóga, stb.
- különböző háttereket és zenét lehet választani és természetesen ugyanúgy megy a többi, Mayát figyeled és utána csinálod, amit mond és tesz...alul látod milyen gyakorlat jön, meddig kell csinálni, be lehet állítani melyik nap mennyit akarsz tornázni, ételrecepetek is vannak, figyeli a fejlődésed...egy szó mint száz, marha sok mindent lehet csinálni vele és tényleg olyan mintha egy saját fitnessz trénered lenne!

- persze lehet rajta vitatkozni hogy mennyire gagyi a számítógépes grafika vagy sem, de szerintem igenis élvezhető és nagyon örülök neki hogy valaki ilyesmit kitalált
- az egyes tornák végén azt is kiírja hogy kb. mennyi kalóriát égettél el
- nem árt tudni angolul hozzá hogy értsd miket kérdez, vagy mit kell tenned
-ha van súlyzód, labdád, step padod vagy szívritmus mérő órád (vagy mi) akkor azt is beiktathatja neked a tornába a program
- torna közben kérdezget hogy hogy bírod, ha könnyű volt, akkor a válaszod alapján legközelebb feljebb kapcsol és akkor nagyobb kihívás lesz a torna, tehát gyakorlatilag változik is a torna, MI KELL ENNÉL TÖBB MÉG???

Én eddig csak 30 percet tornáztam maximálisan, de akkoris jól leizzadtam, szóval ez nem gagyi és nem könnyű...

Ha ezek után nem győztem meg senkit arról hogy érdemes ezt a dolgot kipróbálni, akkor... :)

További infók ITT!

A bejegyzés trackback címe:

https://sjudit84.blog.hu/api/trackback/id/tr26357405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csillagharcos 2008.02.27. 23:44:10

Helló!

Jót mosolyogtam a Body Attack beszámolódon... :o) A videósokra még nem tornáztam, de ahogy a fórumon is írtam, volt alkalmam élőben megtapasztalni. LOL.
Kezdjük azzal, hogy az előjegyzésen az összes Les Mills tornából ezen voltak a legkevesebben. Nem tudtok ezt a barátnőmmel mire vélni, úgyhogy elmentünk személyesen is körülszimatolni...

Hihi, mit ne mondjak, 10 perc után atomjaimra hulltam... :))) Ráadásul edzésen, aerobik óra közben - legalábbis én úgy vagyok vele - ciki elhagyni a termet... Pláne, ha egy nagymamakorú nőszemély ugrálja melletted a Superman-figrurát. Most már akkor te is tudod mi az. Még mindig nem tudom azt se rendesen csinálni, a saját lábamban botladozom...

Szóval, látta az edző hogy mennyire szívtunk az óra alatt, úgyhogy a végén odajött és elmondta a tapasztalatait, melyeket én most továbbadok. :))) Meg benne volt a félsz is, hogy sikítva elrohanunk és soha többet nem lát minket újra, ahogy sok más elődünket.

Szóval. Pörgős a zene, az ember kihajtja magát az első két szám alatt. Ezzel taccsra is vágja magát, mert még nem tudja, hogy közel sem olyan edzett, hogy 50 percet végigkánkánozzon. Ezért azt mondta:
1. Nem kell kezdőként fél métereseket szökellni...
2. Csináljuk csak az opciókat! Az első két szám alatt gagyizásnak tűnhet, a hatodiknál nagyon hálás vagy a jó döntésedért.
3. Ha nem érzed jól magad, ne erőltesd végig az 50 (?) percet, első 2-3-4 alkalommal csináld csak a feléig (a talajgyakorlatok utánig), és mindig fokozatosan tovább.

Nekünk igazából az első két tanács segített és a könnyített gyakorlatokkal végig tudtok már csinálni.
2-3 alkalom után drasztikus javulást érzel ugyribugri szinteden. (Késő van, szóval hogy könnyebben megy az ugribugri, egyre kevesebb opciót használsz.)

Na, jól elmagyaráztam. :)

Most a Yourself!Fitness:
Már egy éve kábé feltettem a gépre, végigcsináltam a szintfelmérőt, minden megvolt, erre az első 30 perces torna mikor nekikezdtem, 3 egyszerű, a magyar csárdás bonyolult koreográfiája ihlette gyakorlatok monoton ismételgetéséből állt. Nagyon uncsi volt és béna. Teljesen elszontyolodtam.

Elrontottam volna valami beállítást? Mert az ötlet szerintem is vonzó, nagyon tetszik, hogy ilyen interaktív, a grafika nem béna egyáltalán és a kedvencem az volt, hogy beállíthattad, milyen hangulatban vagy éppen... :)))

zitad 2008.02.28. 10:52:46

Szia!

Gratula először is a kitartásodhoz, szép dolog. Én is valami hasonlón töröm a fejem. Megnéztem a képeket, és azt hiszem., tök hasonló alkatom van nekem is, és nagyon jó volt látni, h így feszesedni tud az ember. meghoztad a kedvem, hogy én is csináljak magamról "before" képeket, és elkezdjek komolyabban edzeni.

Diétát is tartasz egyébként, vagy csak az edzés?

Kitartás és így tovább, sok sikert!
Üdv
Zita

Sjudit84 2008.02.28. 11:33:40

Csillagharcos: Na, akkor OK ha nem csak én jártam úgy hogy bumm bele, de bukjanak fel, mert azért kezd be az ember ennyire mert annyira jó a zene meg motiválóan ordítanak a trénerek meg "let's go" meg minden...ez így nem ér:D

És én annyira köcsög vagyok ilyen téren, nem tudok lazán csinálni dolgokat és fokozatosan kivárni...vagy csinálom vagy nem, vagy normálisan csinálom, vagy sehogy...
Tudom hogy ez baromság, persze mostmár óvatosabb leszek az elején, de úgyis addig fogom hajtani, amíg nem megy.

A Yourself!Fitness-ról csak annyit hogy nagyon nagyban függ hogy mit csinálsz torna közben attól hogy az elején milyen eredményeid lettek. Szinte mindent így állít be a program. A legelső cardio résznek pl a felsőtest része olyan gagyi volt, hogy mikor a csaj megkérdi hogy milyen volt, rányomtam hogy arra hogy "meg se izzadtam" és így legközelebb már nehezebb gyakorlatokat fog adni. Ez a lényege, hogy ha nem érzed eléggé megerőltetőnek, csak megmondod a csajnak mikor kérdezi és akkor legközelebb majd brutálisabb lesz és így egyre brutálisabb lehet a torna...tehát lehet az elején könnyű, de akkor állíts rajta. Végülis ez majdnem olyan mint egy számítógépes játék, de tényleg, egyre nehezebb pályák jönnek, de maradhatsz ugyanazon a szinten is, ahogy jó neked.:)
Szerintem próbáld meg mégegyszer, én most csak erre tornázok.
Olyan összeszedett az egész...nemtom,most tetszik, de lehet jövő hétre már megunom:D

Zitad: Szia, üdv itt nálam!:)
Sok sikert kívánok ha úgy döntesz, hogy elkezded, tudom hogy nem egyszerű, két hónapja én se gondoltam volna hogy ilyen kitartó leszek és hogy látszani is fog valami eredmény! Javaslom hogy ha félsz hogy elveszted a motivációt, akkor indíts te is egy blogot, nekem már ég a bőr a képemről, ha több napon át nem írok bele és el se tudom képzelni hogy azt írjam ide hogy 3 napig nem tornáztam vagy ilyenek, úgyhogy segít:D

Sajnos nem tartok diétát hozzá, ez részben az anyagi helyzetem miatt (egyetemista:D) is van, meg azért is mert nagyon szeretek enni és a család marhára nem támogat ilyen téren. Azért próbálok, ahogy az angol mondja "to make healtier food choices", tehát hogy ha választanom kell mit vegyek a boltban, akkor az egészségesebb kajákra szavazni, megnézni miben mi van, érted...ezt régebben is csináltam, de most még inkább...
Illetve a szokásos dolgokat, nem enni 6-7 óra után este.

Bár jó hogy mondod, épp valamelyik nap néztem meg egy 30 perces videót a Norbi Update-ről, Norbi végigmegy egy boltban és megmutatja mi mennyi szám az Update rendszerben és ez elég egyszerűen követhető és logikus dolognak hangzott...lehet majd kipróbálom, de persze csak olyan hevenyészet szinten, vagyis ő is azt mondja hogy ha becsúszik este valami csoki, akkor becsúszik , de figyeljünk oda meg ilyenek...

Majd írj ha elkezdted a tornát vagy vannak fejleményeid, kérdéseid!:)

Sjudit84 2008.02.29. 10:31:59

Ja, azt elfelejtettem megkérdezni, hogy hol voltál ilyen BodyJam-en??? Pesten tartanak ilyen tornákat? Mert amikor a LesMills honlapját néztem, ott nem találtam Magyarországon egy fitnesz klubot sem ahol tartanak ilyen tornákat! Pedig engem ez úgy érdekelne! Az aerobik tanárnőmék szoktak feljárni Pestre ilyen aerobik napokra, vagy ti is ott voltatok?

Csillagharcos 2008.02.29. 19:33:19

Neeem, éltem egy kicsit Skóciában, ott jártunk egy ilyen klubba.
De ez frencsájz, és én most dolgozom azon, hogy legyen annyi pénzem, hogy nyissak egy pofás kis Les Mills tornatermet és én leszek az egyik edző. :)

Kiszebra 2008.03.01. 22:57:48

Szia!

Elkezdtem olvasgatni a blogodat és gondoltam, írok neked a Yourself Fitness-ről, erre tessék, már nem is kell bemutatni. :) Én kb 1 hónapja tornázok rá és még mindig nem untam meg, én, aki egy fitnessvideót max. 3x tudok megcsinálni, utána már idegesít, hogy pontosan tudom, mit fog mondani a következő percben. :) Nagyon számít, mit állítasz be hosszútávú célnak, nekem cardio, de egyszer átállítottam core body-ra és akkor nagyon lelassult a tempó. Heti 3-4x 30 percet tornázok rá, a súlyom egy grammot se csökkent ugyan, viszont én határozottan érzem, hogy a combom sokkal feszesebb lett. :) Remélem, előbb-utóbb azért a súlyom is kevesebb lesz...
Igaz, hogy nem diétázok. Tavaly több hónapig rendeltem wellness-ebédet a munkahelyemre, tényleg nagyon alacsony kalóriás kaják voltak, este se ettem sokat és a súlyom a végén pontosan ugyanannyi volt, mint előtte. Szóval én lemondtam a diétáról...pont most tüntettem el egy szelet csokitortát, mert sajna a csoki az muszáj. :) Na nem akarok neked oldalakat írni! Kitartás! :)

Sjudit84 2008.03.02. 20:57:51

Csillagharcos: Szőke vagyok,de ez csak vicc volt, ugye?:O
Ha lenne ilyen Magyarországon (és nem csak Pesten), az nagyon jó lenne, én pl. itt Debrecenben szívesen csinálnám a BodyJam-et, úgyis gondolkodtam rajta hogy milyen jó lenne már elmenni aerobik edzőnek, akkor pénzt is kapnék azért hogy mozgok és mindenképp rá lennék kényszerítve...és azt suli mellett is tudnám csinálni...és azt olvastam a honlapjukon hogy ehhez nem feltétlen kell edzői múlttal rendelkezni...

Mellesleg asszem szerelmes vagyok a BodyJam-es tanár srácba, G-be vagy J-be (nemtom melyik Jay gondolom...:D)...MUHAHA

Kiszebra: Szia, üdv itt! Én se untam még meg és ma lemértem a combom, mert múlt héten nagyon rádolgozott a program, pedig nem alsó test van nekem beállítva, és mégis...és 1centivel tutira lejjebb ment a combom, úgyhogy most még motiváltabb vagyok!:D
Nekem igazából a comb lenne a lényeg, de így hogy felsőtest van beállítva, így is nagyon durván megy a comberősítés is, úgyhogy nem fogom átállítani, és igazából fekvőtámaszban tényleg béna vagyok és örülök hogy arra gyúrunk...én meg fogyni annyira nem akarok, szóval...
Én is 30 perc a minimum, többet nem tudnék:D

Hát én is a diétával kb. úgy vagyok ahogy te:D...bár most néztem a Norbi Update-es papírt hétvégén de skót vagyok ilyen rendelt kajákra kiadni, inkább megcsinálom magamnak, meg szerintem gázak az ilyen előre elkészített kaják meg a műanyag doboz környezetszennyező:D Szóval marad a házikoszt kicsit odafigyelve...azért ha felfedezel valami jó kis tornát még, amiről nem írok, feltétlen szólj!:D

Kitartást a tornához!
süti beállítások módosítása